Q&A

Vad har vart det bästa och sämsta med din resa?
Det bästa är att jag har fått träffa så otroligt många människor! Både Aupairer och andra människor. Det sämsta är rematchen.. Jag tror nog ingen vill uppleva en rematch.. Vissa familjer kan var snälla ändå, men min förra värdfamilj var inte trevlig.

Vad är det första du kommer göra när du kommer hem?
Äta något riktigt gott. bland annat svenskt godis haha. 

Vad kommer du sakna mest efter ditt år?
New York. Det är en härlig stad även fast det är lite jobbigt med alla turister haha (så är jag själv turist typ haha)

Vad har du lärt dig?
Att ha tålamod. Två killar är inte alltid så lätt att ta hand om. De småbråkar hela tiden

Hur tror du att ditt liv kommer se ut om 10 år?
hmm. Svår fråga, men jag tror jag är färdigutbildad och har ett jobb som jag trivs med

Vad är det bästa/ mest minnesfyllda sak du gjort i USA än så länge iallafall?
Första gången i New York med training school. Det var första gången för mig i New York och jag log hela kvällen. Sen kunde jag inte somna på kvällen eftersom jag tänkte på hur awesome New York är.

Har du mycket fritid än va de andra au pair har?? Vad brukar du göra när du är ledig?
Jag har fritid under dagen och de flesta helger. Andra aupairer brukar vara "lediga" (dvs att de inte har några andra barn att ta hand om) under dagen också, men istället har de ärenden de ska göra. Jag har en tvättdag, sen kan jag göra vad jag vill, och det brukar vara att gå till gymmet, biblioteket eller träffa andra aupairer som kan ses. Men ibland kan det bli långtråkigt att bara vara hemma.

Hur har du det där borta? Hur ser en vanlig dag ut för dig? Vi saknar dig här hemma, massor av kramar :)

Jag har det bra! Men hemlängtan finns här!!
Jag börjar jobba klockan 7, sen fixar jag frukost till barnen och gör deras lunch - de brukar äta en macka eller wrap. Sen 8.20 kör jag killarna till skolan och när jag kommer hem igen städar jag upp lite, bäddar sängen om de glömt osv. sen är jag ledig fram till klockan 3 och då hämtar jag killarna från skolan.. Sen är det aktiviteter för båda så min värdmamma brukar ta en kille och jag den andra. Ibland lagar jag middag. typ pasta haha.

När kommer du hem?
Jag vet redan nu att jag inte kommer fullfölja mitt år. Men när vet jag inte.

Från vilka länder kommer de andra aupairerna ifrån som också åker med aupair care? :)

Jag är med Cultural Care.. Men de är från alla möjliga länder. Mest Sverige, Tyskland och Colombia tror jag. Men sedan finns det några från Finland, Brasilien, Danmark, Australien, Österrike osv.

Vilka aupairbloggar läser du?
Jag läste många bloggar innan jag kom till USA. Nu är det inte lika många, vet inte varför det blivit så hehe men några av dem är:
www.lemonlover.blogg.se
www.aupairdaniella.blogg.se
www.isabellehjelte.blogg.se

Och sist en liten konstig fråga kanske haha men hur var du med barnen i början när du kom?
Jag var väl som vanligt tror jag haha. eller asså jag va väl lite försiktig, typ att jag inte vågade säga till dem på skarpen om de bråkade med varandra eller inte lyssnade. Men så är det med allt nytt, det tar ett tag innan man lär känna dem. 

Vad saknar du mest från Sverige och vad är det bästa med att bo i USA? :)
Maten! Men även havet. Hemma i Sverige bor jag vid havet så det är något jag saknar.
Det bästa med att bo här är att shoppa. Det är billigt haha! Speciellt här i Bergen County där man inte betalar skatt på kläder! (man gör det överallt annars i USA) 

bästa köpet i usa ??
Tror nog det är min långklänning!

Hur ser dina planer ut framöver? Planerar du att resa vidare, till vilka länder isåfall? :D miss u!
Framtiden är oklar för mig. Men jag skulle vilja besöka Kanada, Grekland hehe


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tänkte kolla om du är intresserad av att göra ett länkbyte! Jag flyttar till San Diego den 21 juli :)

Svar: Absolut. Hur går ett länkbyte till? haha
Karin Gustafsson

2014-05-17 @ 17:03:07
URL: http://lisainthestates.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag länkar dig på min blogg och du min på din! haha, man går in på arkivs så står det länkar så skriver man in url och namn sen så är det klart :)

Svar: jaha! haha okej :)
Karin Gustafsson

2014-05-20 @ 16:23:29
URL: http://lisainthestates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0