Fråga

Hej! 
Jag ansöker som au pair nu och har en matchning med en familj som verkar hur bra som helst. Men hur visste du att familjen var bra för dig? Vad var det som fick dig att välja familjen? :) 

Jag är så rädd att välja fel och få rematch eller vara tvungen att åka hem :S
 
Om du går bak i mitt arkiv till november, när jag fick matchningen, så ser du att jag skrivit att jag inte var så intresserad av denna familjen egentligen, men efter första skypesamtalet, kände jag att detta var den rätta familjen. De var trevliga, sportiga, nyttiga och barnen var söta + snälla. Sedan blev jag mer intresserad också när min värdmamma sa att det är en universitetstad med mycket ungdomar, och såklart mycket aupairer också. Jag tror det är väldigt viktigt att hitta vänner, annars kan man "gå ner sig" eller hur man säger. 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag läste bak i arkivet men tänkte fråga ändå :) Där de bor är det inte så stort, men det finns några andra au pairer i alla fall :)

Svar: ja men det är ju bra. jag tror jag bestämde mig när jag fick veta att det var många aupairer i området :) men alla är ju olika. men om du gillar familjen, så borde du inte bry dig om det andra, för det kommer att lösa sig :)
Karin Gustafsson

2014-01-14 @ 20:03:20
URL: http://twoliw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0