Rematch match #2 och #3 och #4

Match #2
Familjen: Pappa och två barn
Barnen: En tjej på 7 år och en kille på 4 år
Bor: Tampa, Florida
 
Match #3
Familjen: Mamma, pappa och tre barn
Barnen: två killar och en tjej på 11 år
Bor: Cherry Hills Village, Colorado
 
Match #4
Familjen: Mamma och tre barn
Barnen: tre tjejer på 15,13 och 5 år
Bor: Chapaqua, New York
 
Första familjen va nej direkt. Barnens mamma dog för en vecka sedan, så jag kände verkligen nej där, det skulle bli för känslosamt. 
Andra familjen känns också nej. två av trillingarna har special needs... men mamman ringde mig och försökte övertala mig.. Men det känns vääldigt krävande att ta hand om två styckna med special needs (down's syndrom och något annat)
tredje familjen har ingen information på sin sida förutom att de är vegetarianer, gluten och laktos. Jag tycker det är konstigt. Vi aupairer måste ha klart all information om oss innan vi kan matchas med familjer. Medan familjerna inte behöver ha någon information alls...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja visst är det konstigt. Jag ringde till Cultural Care och frågade om det här ganska nyligen och tydligen får familjernas profiler vara hur oklara som helst under processen, men innan man tackar ja så måste deras profiler vara färdigskrivna. Liksom VA?? När vi väl ska tacka ja så vet vi ju troligen redan allt som vi behöver veta genom intervjuer, så då behöver vi ingen profil att läsa igenom. Så korkat så det är inte klokt.

2014-02-28 @ 15:24:10
URL: http://carolineinthestates.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hej!
Jag var au pair i Armonk, NY, vilket ligger precis vid chappaqua. Jag var bara tvungen att lämna en kommentar. Jag älskade området, det är hur mysigt som helst! Det är nära till White Plains som har en toppen galleria (the westchester) och väldigt bra tågförbindelse till NYC!

Det enda är att du är nästan beroende av bil. Jag hade tillgång till en egen bil vilket underlättade väldigt mycket. Så om du väljer den här familjen - se till att du har tillgång till bil för annars kommer du känna dig väldigt, väldigt fast.

Hoppas det går bra för dig!

2014-03-02 @ 08:32:13
Postat av: Caroline

Hej!
Jag var au pair i Armonk, NY, vilket ligger precis vid chappaqua. Jag var bara tvungen att lämna en kommentar. Jag älskade området, det är hur mysigt som helst! Det är nära till White Plains som har en toppen galleria (the westchester) och väldigt bra tågförbindelse till NYC!

Det enda är att du är nästan beroende av bil. Jag hade tillgång till en egen bil vilket underlättade väldigt mycket. Så om du väljer den här familjen - se till att du har tillgång till bil för annars kommer du känna dig väldigt, väldigt fast.

Hoppas det går bra för dig!

2014-03-02 @ 08:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0