Fråga

"Kan du inte skriva ett inlägg om vad som inte "stämde" hos familjen? Skulle vara intressant att läsa, vill nämligen själv åka som au pair efter gymnasiet! 

Och en till fråga, är det endast au pairen som kan säga att den inte vill vara kvar eller kan familjen säga att dom inte längre vill ha en som au pair?"
 
Jag vill inte säga dåliga saker om familjen, för vissa saker har ju faktiskt varit riktigt bra. Men man kan säga att kommunikationen mellan oss inte fungerade. De väljer att skicka sms till mig när vi är i samma hus, fast de är på ovanvåningen och jag i källaren. tex. så berättade hon inte att jag skulle laga middag vissa dagar och jag känner liksom inte heller att vi fått någon kontakt med varandra, och det tycker jag är viktigt!
Och sen har jag pratat med de tidigare aupairerna och hur värdmamman behandlat dem, så kände jag att problemet inte kommer att lösa sig, så jag bestämde mig för rematch..
 
Både aupairen och familjen kan välja att gå in i rematch. Min familj sa ju åt den förra aupairen att de inte ville ha henne, och hon hade bara varit här i 1 vecka. (Och jag visste inte ens om att de haft två aupairer innan mig, så det säger ju också någonting om familjen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0