Min värdfamilj

Tänkte att jag kunde ta och berätta mer om min värdfamilj! Jag har frågat mamman om jag får lägga ut bilder och så på barnen, och hon tycker det är okej, men inte alltför ofta och att jag inte skriver ut deras namn när jag lagt ut bilder osv. 
 
Men familjen består av mamma, pappa, två barn. En tjej på 11 år och sedan en kille på 7 år, Jag kommer kalla dem M och Z, så förstår ni lite iaf.
 
Familjen bor ca 30 minuter utanför Denver, Colorado i en stad som heter Boulder. Och hittills har jag bara hört bra saker om staden, fick en kommentar på fb som löd såhär: "Lucky you, there are soooo many au pairs in that area and it's a beautiful place to live in"
Fast en hemsk händelse som hänt i Boulder är när en liten tjej på 6 år blev mördad i sitt hem (detta var 1996). Tjejen deltog i skönhetstävlingar, som är väldigt vanligt i USA, mer än så vet jag inte. Jag vet heller inte om de fått tag på gärningsmannen.
 
Iaf pappan är professor på universitetet i Boulder, så han reser ganska mycket tror jag han sa. Och mamman jobbar med massa olika saker. När jag frågade henne vad hon gjorde pratade hon på i säkert en kvart och försökte förklara för mig. Hon jobbar på flera olika företag och säljer grejer, det är en kort sammanfattning på vad hon gör, haha. 
M älskar bergsklättring, och hon har hållt på med det väldigt länge. Så detta gör hon en gång i veckan. Sedan brukar hela familjen klättra en gång i veckan. Hon gillar även att sjunga mycket, hon har också en sånglektion i veckan. 
Z är en kille som gillar att sporta. Han spelar både basket och fotboll. fast inte samtidigt, på hösten spelar han basket (för det är då basketsäsongen är igång) och sedan på våren fotboll. Z älskar även att dansa! Så det är ju roligt!
 
Annars gillar familjen att resa mycket. Barnens mormor, morfar, farmor och farfar bor i Vermont och Boston. Så de brukar resa dit minst två gånger per år. Ett annat stort intresse som mamman och pappan har är att de gillar att hajka. Deras mål är att hajka i Grand Canyon. Jag som aldrig hajkat tycker det är as häftigt!
 
Här är två bilder på barnen, första bilden: Z och andra bilden: M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0